السلام عليكم

Orang yang bijak mempelajari banyak perkara daripada musuhnya sendiri.

Asma ul-Husna

Saturday, January 15, 2011

Lagi renungan buat kaum hawa

kecantikan seorang wanita bukan pada paras rupanya juga dihiasi dengan 'make up' pakaian cantik dan sebagainya,tetapi ianya dihiasi dengan sifat malu. malunya ia kepada Allah dan diri sendiri. jadi,tidak perlulah dipertontonkan wajah-wajah dan 'pose2' gambar yang boleh mendatangkan fitnah dan juga bahana bagi kedua belah pihak (lelaki dan wanita) terutamanya di laman2 sosial...
Kata wanita.."aku cantik, aku lawa, aku seksi, aku bergaya, x kn aku nk duk kt umah je.. Sape nk tengok.." tapi mereka lupa, kerana jenis2 wanita yg berfikiran spt diatas lah yg kebykn nye hancur maruah, akhlak, budi pekerti, harga diri, dan jenis2 mcm ni juga yg bakal2 menconteng arang pd keluarga mereka. MALU ?? Jgn haraplah mereka2 yg jenis mcm ni tau malu.. Jgn kn nk malu dgn Allah, dgn masyarakat dan diri sndri pun mereka x tau malu..

No comments:

Post a Comment

Sembahyanglah Kamu Sebelum Kamu Disembahyangi

Salah SatuTanda-Tanda Kiamat